Profilering en positionering

Bent u nieuwsgierig naar hoe de medewerkers van uw organisatie het HR-team écht zien? U komt er achter via een imago-onderzoek. U praat met uw interne klanten over hun verwachtingen, uw dienstverlening en het beeld dat ze van de HR-afdeling hebben. HR Talenten begeleidt het imago-onderzoek met een specifiek instrument: Staftypen.

Daarnaast helpen wij u bij het bewuster en systematischer managen van uw klantrelaties. Dat heeft als resultaat dat u meer vorm kunt geven aan uw klantenbeheer en duidelijk krijgt wat de prioriteiten zijn of moeten zijn van de HR-afdeling.
 

Kiezen en doen

We zijn eerlijk: De HR professie lijkt in het schuldigenbankje te zitten. Vaak wordt HR gezien als lastig, ze leveren te weinig en de toegevoegde waarde wordt ter discussie gesteld. Wij zien dit anders, HR richt zich naar de wensen van de interne klant maar wil daarbij de eigenheid niet verliezen. Een lastig dilemma maar dat wel kan worden opgelost.

Wat we weten: Dat HR aan beroepsdeformatie kan leiden. Net zoals de rokende arts zijn patiënten aanmoedigt om te stoppen met roken. HR professionals zijn dienstbaar aan de organisatie en deze dienstbaarheid leidt vaak tot het minder kritisch kijken naar eigen afdeling.
We weten ook dat de rol van HR gaat veranderen en ICT is een van de aanstichters hiervan.

Waar we in geloven: Is een mooie toekomst voor de HR professie. HR-professionals gaan sturen op kerngetallen en faciliteren bij zelfsturing. Dat vraagt steeds meer kennis van ICT en coaching van medewerkers. Meer doen en minder beleid maken.

Al eens nagedacht over de toekomst van uw hr afdeling? Worden HR-activiteiten een lijnverantwoordelijkheid of gaat de voorkeur uit naar het minimaliseren van management en worden de managementtaken neerleggen bij HR?

Ook kiezen en doen? Bel of mail ons

strategie

Onze aanpak

Uw vraag bepaalt ons aanbod. Waarbij het accent meer kan liggen op de profilering of juist meer op het invoeren of verbeteren van intern accountmanagement. De afspraken worden in een offerte vastgelegd.

Vertrekpunt bij het ontwikkeltraject is het in kaart brengen van de sterke en minder sterke punten van uw team.  Afhankelijk van uw vraagstelling wordt een persoonlijkheidstest van INRO, MBTI of Mindsonar (metaprofielanalyse) hiervoor gebruikt.

Onze aanpak bestaat uit workshops gecombineerd met het uitvoeren van opdrachten in uw dagelijks werk. Gesprekken met (interne) klanten is hierin een belangrijk onderdeel. Dus leren door het te doen.

Beveelt u ons aan? klik hierShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email